Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Πολεμώντας τον εθισμό


Γεια σας φίλες και φίλοι μου
Ένα νέο άρθρο διάβασα πρόσφατα για το ηλεκτρονικό κάπνισμα και θεωρώ υποχρέωσή μου να σας το αναφέρω.

Μπορεί η εισπνοή της νικοτίνης σε αέρια μορφή να είναι ίσως ασφαλέστερη για την υγεία από το κάπνισμα του τσιγάρου, ωστόσο δεν είναι και αυτή απαλλαγμένη από κινδύνους, όπως διαπιστώνεται.  
Ο κρατικός οργανισμός φαρμάκων της Αμερικής, το γνωστό FDA, το 2016 είχε αποφασίσει να αντιμετωπίζει τα ηλεκτρονικά τσιγάρα με τους ίδιους κανόνες που αντιμετώπιζε τα κανονικά τσιγάρα, αλλά μία χρονιά αργότερα αποφάσισε πως το ηλεκτρονικό κάπνισμα θα
οδηγούσε τους εθισμένους καπνιστές σε μία λιγότερο βλαβερή συνήθεια και άλλαξε τις οδηγίες του…
Το κατά πόσο συμφέροντα οικονομικά έπαιξαν τον ρόλο τους σε αυτή την αλλαγή απόφασης δεν είναι γνωστό, βέβαια.

Πρόσφατα όμως, ερευνητές από το Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health διαπίστωσαν πως οι χρήστες των ηλεκτρονικών τσιγάρων είναι εκτεθειμένοι σε τοξικές  ποσότητες βαρέων μετάλλων (χρωμίου, νικελίου και μολύβδου). Οι ίδιοι ερευνητές είχαν το 2016 διαπιστώσει σε προηγούμενη έρευνά τους, υψηλές ποσότητες νικελίου και χρωμίου στα ούρα και το σάλιο των χρηστών ηλεκτρονικού τσιγάρου.

Δεν είναι όλα τα ηλεκτρονικά τσιγάρα ίδια, βέβαια, ωστόσο οι ποσότητες των βαρέων μετάλλων που εισπνέονται με τη χρήση τους δεν είναι αμελητέες.
Καλό είναι να το έχουν αυτό στο νου τους όσοι τα χρησιμοποιούν.

Αξίζει να αναρωτηθούν αυτοί για λίγο ποιος είναι ο λόγος που τους οδηγεί στην ανάγκη να ρουφούν κάθε τόσο κάποια ουσία, ακόμη και όταν ξέρουν πως θα βλαφτεί η υγεία τους.  Τι είναι αυτό που τους οδηγεί σε αυτή την ανάγκη;

Υπήρξα καπνίστρια βαριά, για πολλά χρόνια στη ζωή μου. Ήξερα πως βλάπτω την υγεία μου, αλλά δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς. Άρχισα όμως κάποτε να το σκέφτομαι σοβαρά, το όλο θέμα. Σκεφτόμουν ότι ήμουν υποχείριο ενός χαρτιού και ενός φυτού, εγώ ένας λογικός και δημιουργικός άνθρωπος. Άρχισα σιγά-σιγά να παρατηρώ πώς μύριζαν άσχημα τα ρούχα και το αυτοκίνητό μου... πώς ένιωθα πικρό το στόμα μου καθώς ξυπνούσα το πρωί… Άρχισα να παρατηρώ  πώς χρησιμοποιούσα τα χέρια μου καθώς κάπνιζα… Κάθε ρουφηξιά παρατηρούσα καλά πώς την αισθανόταν το σώμα μου και συνειδητοποιούσα τι έβαζε μέσα στους πνεύμονές μου…

Αποφασίζοντας πως δεν γινόταν να επιτρέπω σε ένα χαρτάκι και στον καπνό που περιείχε να ορίζει τη ζωή μου, κάποια στιγμή, τελείως εγωιστικά, το έκοψα. Αποφάσισα πως έπρεπε να είμαι πιο δυνατή από εκείνο… Χρειάστηκε πολλή υπομονή και επιμονή όμως. Ένιωθα πως είχα ανοίξει ένα πόλεμο ανάμεσα σε εκείνο και εμένα και πως έπρεπε να νικήσω, οπωσδήποτε.

Σε ένα πρωινό μου ξύπνημα, αντί να ανάψω  ένα τσιγάρο όσο ακόμη ετοίμαζα τον καφέ μου, (όπως συνήθιζα) αποφάσισα να περιμένω να ετοιμαστεί πρώτα ο καφές…  Στη συνέχεια ήπια την πρώτη γουλιά καφέ και παρατήρησα πόσο διαφορετική γεύση είχε δίχως τη συνοδευτική γεύση της νικοτίνης… Κοίταξα το ρολόι μου και είδα πως είχαν περάσει 10 ολόκληρα λεπτά, από την ώρα που ξύπνησα, δίχως να έχω ανάψει τσιγάρο… Σκέφτηκα αμέσως: κατάφερα να μην καπνίσω επί 10 ολόκληρα λεπτά. Άρα μπορώ άλλα 10…
Και το έκανα… Μετρώντας τα λεπτά που έμενα χωρίς τσιγάρο με το ρολόι  του χεριού μου εκείνη την ημέρα, έτσι όπως αυξανόντουσαν αυτά κατά γεωμετρική πρόοδο άρχισα να νιώθω την ευφορία του νικητή! Όσο περνούσαν οι ώρες, τόσο πιο ευτυχισμένη και δυνατή ένιωθα…

Συνέχισα να μετράω έτσι, τις ημέρες, τις εβδομάδες, ακόμη και τους μήνες… Μέχρι που κάποια στιγμή κατάλαβα πως είχα πραγματικά νικήσει. Είχα ξεφύγει από τον εθισμό μου. Λογικά και συνειδητά. Δεν είχα κανένα σύμπτωμα στερητικό, καμία αλλαγή στη λειτουργία του εντέρου μου, δεν πήρα βάρος. Έγινα απλά ένας ελεύθερος άνθρωπος με τη θέλησή μου!

Εύχομαι κάποιοι να βοηθηθούν από την εμπειρία μου.
Πρέπει εδώ να σας πω όμως, έστω και αν μακρηγορώ, πως στους εθισμούς οδηγείται ο άνθρωπος από τις ορμόνες του στρες. Όπως πολλές φορές σας έχω πει σε άρθρα, βιβλία, και βίντεο, οι ορμόνες του στρες δυναμώνουν τον οργανισμό για να παλέψει με τον εχθρό, ή να τρέξει μακριά του να γλυτώσει. 
Στην τωρινή μας εποχή όμως, οι "εχθροί" που οδηγούν στην  αντίδραση του στρες δεν είναι τα άγρια θηρία, αλλά άλλες μικρές και μεγάλες απειλές της ισορροπίας του οργανισμού, όπως οι τοξίνες στο περιβάλλον και τις τροφές, οι ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες κ.λπ. Από αυτές ούτε η πάλη ούτε η φυγή μπορούν να μας απαλλάξουν, δυστυχώς. Έτσι ο άνθρωπος, οδηγείται στην βία (πάλη) και στους εθισμούς (φυγή). Αυτά είναι, δυστυχώς, τα αποτελέσματα του τεχνολογικού πολιτισμού μας.
Η σωστή και ολοκληρωμένη διαχείριση του στρες, βοηθάει πολύ μαζί με την πρόθεσή μας, στην απαλλαγή από τους εθισμούς.

Με αγάπη


Πηγή: https://www.jhsph.edu/news/news-releases/2018/study-lead-and-other-toxic-metals-found-in-e-cigarette-vapors.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αποποίηση ευθύνης


Κάθε ιατρική πληροφορία που δημοσιεύεται σε αυτή την
ιστοσελίδα δεν μπορεί να χρησιμεύσει σαν υποκατάστατο ιατρικής συμβουλής και θα
πρέπει πάντα να συμβουλεύεστε σχετικά τον
γιατρό σας, που γνωρίζει την συνολική κατάσταση της υγείας σας.